Skuteczna promocja przedsiębiorstwa

Mimo że koszt dotarcia do klienta za pomocą kolportażu jest jednym z najniższych, porównując z innymi formami reklamy, to jednak nie wszystkie firmy potrafią wykorzystać ten potencjał w pełni. Niestety nadal nie przywiązuje się zbyt wielkiej wagi do samej zawartości czy projektu ulotki. Sztampowy tekst, słaba treść i nieciekawa forma utrwalają stereotyp myślenia o ulotce nie jako o źródle rzetelnej informacji o usługach czy promocjach, ale jako o formie nachalnej i przypadkowej reklamy. Takie podejście psuje niestety reputację ulotki. Na szczęście nie jest to domeną wszystkich firm, ale zazwyczaj tych, które incydentalnie korzystają z kolportażu. Dobrze tez skorzystać z takiej rzeczy jak naklejki reklamowe, które również są skuteczną formą reklamy.

Często jednak prezentowanie oferty to za mało.

Sieci handlowe z sektora spożywczego prześcigają się w pomysłach, dzięki czemu zamiast zwykłej ulotki czy gazetki reklamowej, otrzymujemy małe książki kucharskie lub poradniki zdrowego żywienia. Osoba rozdająca ulotki ma przyciągnąć klientów, a nie ich odstraszyć. Najbardziej skuteczne jest natomiast łączenie tradycyjnych mediów z nowymi. Dotarcie do klienta zawsze powinno odbywać się kilkoma kanałami. Począwszy od kolportażu materiałów reklamowych i ulotek a także zamówienie takiej rzeczy jak naklejki reklamowe, poprzez telewizję do Internetu. Warto korzystać z rozwiązań sprawdzonych, ale i tych zupełnie świeżych. Jednak to ulotki rozdawane przez hostessy są najpopularniejsze, popularne są także właśnie naklejki reklamowe.

Żadna akcja promocyjne nie obędzie się bez dziewcząt rozdających ulotki i zagadujących klienta. Są też inne sposoby. Każdy przedsiębiorca marzy o tym, by jego firma i usługi pojawiały się na szczycie wyników wyszukiwania Google – najlepiej w pierwszej trójce. Wiadomo im wyżej jesteś, tym większa szansa, że potencjalny klient otworzy właśnie Twoją stronę i skorzysta z Twojej oferty. Sposobem na spełnienie tych marzeń jest właśnie SEO, czyli pozycjonowanie.